Frakt, levering og retur
Hos Snushjem.no har vi rask levering uten kostnad til hele Norge, bortsett fra Jan Mayen. Vi leverer til Svalbard mot en ekstra kostnad. Fraktpriser og tiden på levering er forskjellig basert på ditt valg av leveringsmetode og hvor i Norge pakken skal til. Tiden på levering er fra 1 til 5 virkedager.
Produkter våre sendes fra Norge, som betyr at tobakksavgift og moms er inkludert i våre priser. Du behøver ikke betale noe utover prisene som fremkommer i nettbutikken vår.
Ekspresshåndtering
Velger du Ekspresshåndtering i kassen, vil bestillingen din prioriteres og behandles umiddelbart hos oss, slik at den blir sendt så fort som mulig. Vær oppmerksom på at den totale leveringstiden fra vi har sendt bestillingen (vanligvis 1-3 dager) ikke vil endres av dette valget.
Fraktalternativer
Instabox – Levering til nærmeste smarte skap
Pris: Fri frakt
Leveringstid: 1-3 dager.
Med Instabox kan du velge leveranse til et smartskap i nærheten av deg og når de kan levere til nevnte smartskap.
Instabox kan du velge for områdene: Oslo, Nesbru, Kolbotn, Sarpsborg, Fredrikstad, Asker, Lillestrøm, Lørenskog, Bekkestua og Trondheim. Du finner dekningskart for Instabox her.
Du mottar en SMS med sporingslenke og en PIN-kode til å åpne skapet når pakken har ankommet. Pakken vil bli liggende i skapet i 3 dager før den går tilbake til Instabox. Ny utkjøring må bestilles innen 10 dager før pakken går i retur til oss.
Husk å oppgi korrekt mobilnummer for å motta pinkoden.
Porterbuddy – Hjem på døren
Pris: Fri frakt
Leveringstid: 0-1 dager.
Porterbuddy leverer til følgende områder: Oslo, Akershus, Østfold, Buskerud, Bergen, Stavanger, Trondheim, Drammen og Kristiansand. Pakken blir levert mandag til fredag og søndager i tidsrommet 17:30 til 21:30.
For utvalgte postnummer i Oslo, Viken, Vestfold og Telemark kan du få levering samme dag ved bestilling før klokken 14.00. (OBS! Ved høy kapasitet hos Porterbuddy kan leveranse tiden i kassen endres til nestkommende dag)
Ved valg av Porterbuddy vil du automatisk få opp dine leveringsvalg til din adresse. Du finner dekningskart for Porterbuddy her: https://porterbuddy.com/delivery-zone
Kort tid etter bestilling mottar du en SMS fra Porterbuddy hvor du kan sjekke status på din pakke, eller endre leveringstidspunkt. Når din pakke er hentet av budet vil du motta en ny SMS med en PIN kode for utlevering. Denne PIN koden må oppgis til budet ved utlevering. Når budet er på vei til deg vil du motta en ny SMS. Du kan gjennom hele prosessen spore pakken, eller chatte med budet gjennom å trykke på lenken tilsendt i SMS.
Helthjem Ekspress
Pris: Fri frakt.
Leveringstid: 1-5 virkedager.
Helthjem leverer til din postkassen. Du vil kunne spore pakken rett hjem til deg når pakken er sendt fra vårt lager. Dersom den ikke kan leveres i postkassen, vil det bli forsøkt å henge pakken på døra, dersom postmannen finner det hensiktsmessig.
Det er viktig at postkassen er merket med ditt navn, slik at Helthjem kan levere pakken til deg. Helthjem forbeholder seg retten til å levere pakken til et postombud dersom pakken eller transportforhold tilsier at hjemlevering ikke er egnet.
Posten – Pakke rett hjem i postkassen
Pris: Fri frakt.
Leveringstid: 2-5 virkedager.
Pakken leveres rett hjem i din postkasse. Når pakken sendes fra vårt lager, vil du kunne spore pakken hele veien hjem til deg. Dersom det ikke mulig å levere i postkassen vil pakken bli forsøkt hengt på døren i en pose, hvis postbudet finner det forsvarlig.
Må følgende kriterier være oppfylt for at postbudet skal henge pakke i en pose på døren.
- Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.
- Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
- Døren må være tydelig merket med mottakers navn
- Posten må ha adgang til mottakers dør, f.eks. ved låst ytterdør til felles inngang
Hvis ikke disse kriteriene oppfylles vil pakken bli levert til ditt nærmeste postkontor eller som post i butikk. Du vil da motta en SMS eller e-post fra posten, med melding om hvor pakken din kan hentes.
Hvis pakken ikke blir hentet vil posten sende seg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. Under noen høytider vil hentefristen bli utvidet.
PostNord – levering til utleveringssted
Pris: Fri frakt
Leveringstid: 1-5 virkedager.
Pakken blir levert direkte til ønsket postkontor eller som post i butikk. Velger du dette leveringsalternativet, får du mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i nærheten av ditt postnummer. Du kan følge din leveranse via statusoppdateringer som PostNord sender til deg på SMS eller e-post.
Hvis du ikke henter pakken, vil PostNord sende deg en påminnelse etter 3 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 7 dager, vil pakken bli returnert til oss. Ved noen høytider vil hentefristen bli utvidet.
Bring – Servicepakke
Pris: Fri frakt
Leveringstid: 2-5 virkedager.
Pakken blir levert direkte til ønsket postkontor, eller som post i butikk. Velger du dette leveringsalternativet får du mulighet til å velge mellom en rekke utleveringssteder i nærheten av ditt postnummer. Du mottar en SMS når pakken han ankommet om at den er klar for henting.
Hvis du ikke henter pakken vil posten sende seg en påminnelse etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager vil pakken bli returnert til oss. Ved noen høytider vil hentefristen bli utvidet.
Widerøe
Pris: 89,-
Leveringstid: 1-2 virkedager.
Widerøe frakter din pakke med fly til nærmeste flyplass. Deretter vil utlevering skje på hverdager til din postkasse. Dersom den ikke kan leveres i postkassen, vil det bli forsøkt å legge pakken utenfor døra, hvis postmannen finner det forsvarlig.
Det er viktig at postkassen/døra er merket med ditt navn, slik at Widerøe kan levere pakken til deg.
Retur
Kunden har i henhold til angrerettloven rett til å gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen er 14 dager regnet fra den datoen kunden mottok varene.
Av helsemessige og hygieniske årsaker forutsetter retten til å utøve angreretten at forsegling eller emballasje ikke er brutt etter levering.
Ønsker du å returnere varer, eller du opplever feil på leveransen, ber vi deg benytte angrerettskjemaet som medfølget ordrebekreftelsen eller kontakte kundeservice så snart som mulig.
Mottar du en annen vare enn bestilt, eller det er feil og mangler ved leveransen, vil vi alltid rette opp denne feilen så fort som mulig. Kontakt kundeservice så raskt som mulig å vi hjelper deg.
Skulle uhellet skje og din pakke ikke blir levert innen 14 dager kan kunden heve kjøpet og få sine penger tilbakebetalt. Ved tvist hos Forbrukerrådet vil Snushjem alltid etterfølge Forbrukerrådets anbefaling.